הוריישיו קיין

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
יש לערוך ערך זה. הסיבה היא: ויקיזציה.
אתם מוזמנים לסייע ולערוך את הערך. אם לדעתכם אין צורך בעריכת הערך, ניתן להסיר את התבנית.
יש לערוך ערך זה. הסיבה היא: ויקיזציה.
אתם מוזמנים לסייע ולערוך את הערך. אם לדעתכם אין צורך בעריכת הערך, ניתן להסיר את התבנית.
ערך ללא מקורות
בערך זה אין מקורות ביבליוגרפיים כלל, לא ברור על מה מסתמך הכתוב וייתכן שמדובר במחקר מקורי.
אנא עזרו לשפר את אמינות הערך באמצעות הבאת מקורות לדברים ושילובם בגוף הערך בצורת קישורים חיצוניים והערות שוליים.
אם אתם סבורים כי ניתן להסיר את התבנית, ניתן לציין זאת בדף השיחה.
ערך ללא מקורות
בערך זה אין מקורות ביבליוגרפיים כלל, לא ברור על מה מסתמך הכתוב וייתכן שמדובר במחקר מקורי.
אנא עזרו לשפר את אמינות הערך באמצעות הבאת מקורות לדברים ושילובם בגוף הערך בצורת קישורים חיצוניים והערות שוליים.
אם אתם סבורים כי ניתן להסיר את התבנית, ניתן לציין זאת בדף השיחה.
הוריישיו קיין
Horatio Caine
גילום הדמות דייוויד קרוזו עריכת הנתון בוויקינתונים
מידע
תאריך לידה 7 באפריל 1960 עריכת הנתון בוויקינתונים
מקצוע detective
אזרחות ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום מגורים מיאמי עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

הוריישיו קיין הוא הדמות הראשית הבדיונית בדרמת הפשע האמריקאית CSI מיאמי, בגילומו של דייוויד קרוזו. הוא משמש כראש המז"פ, בדרגת מפקח במשטרת מיאמי-דייד.

ביוגרפיה של הדמות הבדיונית[עריכת קוד מקור | עריכה]

הוריישיו קיין עבד בעבר כבלש במשטרת העיר ניו יורק. אחר כך עבר למיאמי, ועבד כבלש בדרגת מפקח במשטרת מיאמי-דייד. הוא הרג את האיש שרצח את אמא שלו - אבא שלו. ב-1995, בזמן שהיה בתפקיד, הוא נדקר בעת שחקר מקרה בו ילדים היו נעולים בארון, בזמן שהוריהם נרצחו. הרוצח, וולטר רזדן, נטר טינה לקיין, שמר דם מהדקירה, ושימר אותו במשך 10 שנים כדי להפליל את קיין ברצח חברתו, רייצ'ל טרנר.

לאחר הגעתו לפלורידה, קיין הצטרף למשטרת מיאמי - דייד,  כבלש במחלק הרצח, אך בהמשך הועבר ליחידה לסילוק פצצות, שם הדריך אותו אל האמפריז, שוטר מבוגר יותר, שקיין העריך מאוד, וראה בו חבר טוב. האמפריז נהרג בהמשך, לאחר שהפעיל בטעות פצצה שהוא ניסה לנטרל. קיין עבד במסווה כ"ג'ון וולדן" בפנסקולה, פלורידה למשך זמן מה בתחילת שנות ה-90 של המאה ה-20 (זה התאריך המוצג בסדרה, למרות העובדה שהיה ניתן להבין במהלך הסדרה, שהוא עבד בניו יורק, לפחות עד שנת 1995). בזמן שהייתו שם, הוא יצא עם אישה, שלמיטב ידיעתו קראו לה ג'וליה אברלי, ולשניים נולד בן בשם קייל. קיין לא ידע על קיומו של קייל למשך 16 שנים נוספות. זמן מה לאחר מכן, הוא חזר למיאמי ולתפקידו כבלש. בפרק "מחוץ לזמן" (Out of Time), הוא מזכיר שבעבר עבד ביחידה לסילוק פצצות. לבסוף קיין עבר למז"פ, כשהסכים לקידום לדרגת מפקח. הקידום גרם לעוינות מצד סמל ריק סטטלר, שגם ביקש לקבל את התפקיד. כשחוקרת המז"פ הוותיקה מייגן דונר, לקחה חופשה מסיבות אישיות, אחרי מות בעלה, הוריישיו הפך למפקד המז"פ הקבוע. בעונות הראשונות של הסדרה, הוריישיו מרבה להזכיר את מחויבותו לעבודה, תוך שימוש במשפט "אנחנו אף פעם לא ישנים", שהוא מחווה לסוכנות הבילוש הפרטית "פינקרטון".  קיין מוכר בזכות משקפי השמש שלו ("שיידס אוף ג'סטיס" בפי המעריצים - משקפי שמש של צדק); אחד מסימני ההיכר שלו הוא להרכיב את משקפי השמש לפני שהוא מעיר הערה דרמטית. בעונה מס' 8, אנו למדים שמשקפי השמש בסגנון הזה היו במקור מתנה מאריק דלקו בשנת 1997.

בפרק הסיום של עונה מס' 9, קיין נורה על ידי רנדי נורת', שותפו מחוסר ברירה של הפושע המורשע ג'ק טולר. טולר חטף את שותפתו לעבודה של קיין, נטליה בואה ויסטה, ושם אותה בתא המטען של רכב. נורת' סוגר תא המטען, כשנטליה בפנים, ודוחף את המכונית מהרציף לכיוון המים. לאחר שנורת' דוחף את המכונית, קיין הפצוע מנסה לירות בנורת', אך ללא הצלחה. קיין, שאינו מסוגל לעמוד, מנסה לעצור את המכונית שנטליה נמצאת בתוכה. נטליה משתמשת בפלאפון שלה להתקשר לעזרה, אבל אף אחד לא עונה, בשעה שמים מתחילים לנזול עליה.

בפרק הבכורה של העונה העשירית, קיין מתחיל לסבול מהזיות, ורואה את מריסול, אשתו המנוחה. היא אומרת שהיא שמחה לראות אותו, אבל שהוא צריך לחזור. בהמשך הוא נראה שוב על המזח, שם הוא נורה, ומצליח לקום על רגליו. כשהוא עדיין מדמם מפצעי הירי, הוא קופץ לתוך המים כדי להציל את נטליה, ומצליח לחלץ אותה מתוך המכונית. כשהם מובהלים לבית החולים, קיין חוזר על שמה של מריסול שוב ושוב. בניגוד לעצת הרופא, וכשהוא עדיין סובל מכאבים, הוא עוזב את בית החולים כדי להמשיך לעבוד על החקירה. הוא והצוות מצליחים לאתר את נורת', והם מנסים להוציא ממנו מידע על מיקומו של טולר. למרות שטמן מלכודת לטולר, הוא מצליח לחמוק מקיין, באזור מסילות הרכבת. בהמשך וולטר מגלה שהכימיקלים בפיח על בגדיו הישנים של טולר ייחודיים לאשפה שנשרפה במזבלה ספציפית. הוריישיו מצליח למצוא ולתפוס את טולר במזבלה, רגע לפני שהוא מצית אישה נוספת. אחרי שהוא מחזיר את טולר לכלא, הוריישיו מודה שהוא לא מרגיש טוב, ומסכים ללכת להיבדק על ידי רופא.

ראש משמרת היום במז"פ[עריכת קוד מקור | עריכה]

ברצף האירועים בסדרה, קיין הוא אחראי משמרת היום במז"פ מיאמי-דייד. קיין הוא טכנאי זיהוי פלילי, לשעבר בלש במחלק הרצח ושוטר ביחידה לסילוק פצצות (מומחיות הזיהוי פלילי שלו היא ראיות להצתה ופיצוץ). הוא מאוד מגונן כלפי הצוות שלו, שמכנים  אותו בחיבה "אייצ' "("H"), כמו האות הראשונה בשמו. מאוד אכפת לו משמה הטוב של המעבדה, והוא דואג שהצוות ינהג ביושר, ככל הנראה בשל ניסיונו עם אחיו הצעיר, ריי, שהתנהל בצורה מפוקפקת. כאשר נופל חשד על הצוות במס' פרקים ("אחד משלנו", "המחלקה לחקירות שוטרים" (מח"ש) "Internal Affairs"), הוא מייד קם כדי להגן עליהם, במיוחד מחוקר המח"ש ריק סטטלר, ועושה כל שביכולתו להוכיח את חפותם.

בניגוד למקבילו בתפקיד בלאס וגאס, גיל גריסום, לשעבר ראש המז"פ (CSI זירת הפשע), הוא הושבע כשוטר, נושא תג ואקדח. קיין הוא צלף מצוין, ולא מהסס לירות כדי להרוג, אם המצב דורש זאת. הוא תומך מושבע בעונש מוות על פשעים מתועבים במיוחד, ולא מהסס לאיים על חשודים בעונש מוות במקרים אלה. קיין ידוע בתור אחד שנוהג ביד קשה במי שפוגע בילדים. הוא "עיוור צבעים" - נותן לכל הקורבנות ומשפחותיהם יחס שוויוני, לא משנה מאיזה מוצא אתני, רקע או נסיבות, ובדרך כלל יוצא מגדרו כדי להבטיח שהם בסדר. לעיתים קרובות הוא נותן להם את מספר טלפון שלו, ואומר להם שהוא זמין בכל שעה ביום או בלילה כדי לענות לצלצול שלהם. למרות שהוא עובד מדינה המקבל משכורת ממחוז מיאמי-דייד, קיין עזר כלכלית לאחרים, בסכומים נכבדים, כמו ארגון לוויה לקורבן רצח חסר אמצעים בשם יוג'ין, שקודם לכן סייע בחקירת מקרה רצח שבוצע במהלך שוד יהלומים. קיין סייע בשכר דירה והוצאות מחייה לפילגש של אחיו ריי ולאחיינית שלו. כמו כן שילם את הוצאות הטיפול הרפואי באחיינית שלו כנגד מחלת הסרטן. הוא קנה דירה לבנו קייל, בנוסף להוצאות המחייה שלו עצמו, ככל הנראה בזכות מספר השקעות כלכליות חכמות במיוחד שקיין עשה במשך השנים שקדמו לזמן התרחשות הסדרה.

אירועי עבר[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשתי העונות הראשונות של הסדרה, קיין נושא אקדח ברטה קוגר כשהוא בתפקיד. מאז תחילת העונה השלישית הוא מופיע כשהוא נושא אקדח סיג סאוור P229. הוא מאוד קפדן בעניין תחזוקת הנשק, במיוחד אחרי שחבר הצוות טים ספידל נהרג בקרב יריות, אחרי שהאקדח שלו לא פעל כמו שצריך, בשל תחזוקה לקויה. למעשה, אחת מהסיבות שקיין בחר כמעט בלי היסוס בשוטר ריאן וולף, כמחליפו של טים ספידל (בפרק 3 בעונה 3, " תחת השפעת סמים" ) היא העובדה שוולף מתחזק את הנשק שלו  בצורה כפייתית, בגלל הפרעה טורדנית כפייתית.

אחר כך הוא נאלץ לפטר את וולף, כשחוקר המז"פ הצעיר  גרם לחשיפת זהותו כשוטר במהלך החקירה שלו כשוטר סמוי, בגלל חובות ההימורים שלו, והסתרת המידע מצידו, ביחס למצב (עונה 5, פרק 22, "נחשף" ). וולף גם הפר את נוהלי עבודה בעבר. קיין נראה כמי שרוצה לתת לוולף הזדמנות נוספת להוכיח את עצמו, למרות הכל, ואולי אפילו לחזור לצוות אחרי בדיקה של כל המסמכים מחקירות קודמות שלו (עונה 5 פרק 23, "החלפות הריגה" ).

בסוף עונה 2 (עונה 2 פרק 23, "מיאמי/ ניו יורק -  ללא הפסקה" ), קיין נוסע לעיר ניו יורק במרדף אחר חשוד ברצח, ופוגש את הבלש מאק טיילור והצוות שלו. כך נפתחת העונה הראשונה של CSI ניו יורק. בהמשך קיין מתאחד שוב עם הבלש טיילור וחוקרי המז"פ של ניו יורק, כדי ללכוד את הרוצח הנרי דריוס. דריוס יוסגר בהמשך לפלורידה, כדי שיהיה אפשר לגזור עליו עונש מוות (CSI מיאמי עונה 4 פרק 7, "טיסת עוון", CSI ניו יורק עונה 2 פרק 7, "מצוד במנהטן").  ההופעה הזו עשתה את הוריישיו קיין, לדמות הראשונה שהופיעה לפחות פעם אחת בכל 3 סדרות ה CSI.

במהלך הסדרה יש לו  אויבים הצצים שוב ושוב. החל מהרוצח הסדרתי וולטר רזדן,  חוקר המח"ש הטורדני הסוכן ריק סטטלר, וכלה בשופט המושחת ג'וזף ראטנר. חלק מהאויבים שחשב  שנעלמו, חזרו לרדוף אותו. קלאבו קרוז, המרצה מאסר עולם על רצח אישה (עונה 2 פרק 1, " אחים בדם", עונה 3 פרק 5, "זהות" ), בורח מחזקתן של רשויות החוק, במהלך התקפת טיל דרמטית על בית משפט ( שבה נפצעה קלות הפתולוגית אלכס וודס).  קרוז חוטף קצרנית של בית המשפט,  ומכריח את הוריישיו לתת לו כופר של 1 מיליון דולר, בתמורה למיקומה של הקצרנית. מסתבר שזו הייתה מלכודת, קיין ודלקו נתקלים במארב על הגג של חניון. למרות שהוריישיו יורה ומנטרל את אחד האנשים, ונחלץ ללא פגע, דלקו נפצע קשה בזמן שקיין יורה  לעבר החמושים הנמצאים במנוסה (עונה 5 פרק 14,"שטח הפקר" ). הוריישיו מאלץ לבסוף את קרוז לצאת מהמחבוא, בכך שהוא חוסם  את כל נתיבי הבריחה. קרוז ניגש  אל הוריישיו מחוץ למז"פ מיאמי - דייד, וקיין הורג את קלאבו בירייה אחת לחזה (עונה 5 פרק 15, "יש לנו פצוע" ).

קיין מוצא עצמו תחת מתקפה של בנו של ארג'נטו, ברון פשע, שהוא עזר להכניס לכלא מספר שנים קודם לכן. הבחור הצעיר משחית את הרכב של קיין, מכחיש בזחיחות את מעורבותו, ואחר כך יורה בקיין. אך התחמושת באקדח שלו הוחלפה לכדורי סרק, קיין יוצא ללא פגע, והבן נעצר לאחר מכן (עונה 6 פרק 2, "סייבר סלבריטי" ).

בפרק " בון וויאג' ", כאשר ריימונד לנגסטון מגיע לעזור לקיין ולצוות שלו, קיין מזכיר את חוקר המז"פ המנוח ווריק בראון. הוא מבקש מלנגסטון למסור לקת'רין ווילוז שהוא משתתף בצערם.

אירועים שקרו לאחרונה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בסוף פרק הסיום של עונה 8, קיין מקבל הודעה דרמטית מאיש שהוא עצר. ההודעה אמרה "כולם נופלים". בפרק הפתיחה של עונה 9, הוא ממהר להגיע למז"פ, מתוך חשש לחיי הצוות לשלו. כשהוא יוצא מהמעלית הוא מוצא את כולם על הרצפה, ואריק דלקו בהכרה מעורפלת. אריק אומר לקיין לירות על החלונות, כדי שייכנס אוויר. אחרי שקיין עושה זאת, כולם מתאוששים, חוץ מג'סי קרדוזה, שמת מהנפילה. קיין מנסה לנחם את נטליה השבורה, שניסתה להחיות את קרדוזה, ללא הצלחה. קיין מוצא את הרוצח, ואז מצטרף לצוות במשחק כדורסל, לזכרו של קרדוזה.

בפרק "לא ארא רע" מתרחשת בריחה גדולה מהכלא. אחד מהאסירים, ג'ו להברוק, אומר שהם תכננו לפגוע בקיין.

בפרק "מצוד", הוא והצוות לוכדים את ממו פיירו, האיש שנמצא במאסר על הרג מריסול (אשתו של קיין שהיא גם אחותו של אריק), אחרי שהוא נמלט מהכלא כחלק מקבוצה של 8 אסירים בפרק הקודם. ממו (בהוראתו של אנטוניו ריאז מה"מאלה נוצ'ה") ירה במריסול, אחר כך חסם את האמבולנס, כדי לגרום לקיין לצאת. נהג האמבולנס נאלץ לעבור על אזור ההפרדה בכביש. בבית החולים, הרופא אומר שהעיכוב של האמבולנס היה חמור יותר מפצעי הירי. הירי ועיכוב האמבולנס הביאו למותה של מריסול. בסוף הפרק, ממו לוקח בן ערובה - את העובד הסוציאלי של הבת שלו. ממו נמצא על הכוונת של אריק, אבל הוריישיו אומר לו לא לירות עליו, לפני בתו של ממו. אחרי שממו רואה את הבת שלו, הוא עוזב עם בן הערובה, שאחר כך נמצא מת.

בפרק " יום הולדת שמח", קיין נראה כשהוא נוהג בתחילת הפרק עם זר פרחים במושב שלידו. הוא משאיר לאריק הודעה בטלפון, שבה הוא מבקש ממנו לקחת פיקוד, כדי שהוא יוכל לעשות סידורים. דעתו מוסחת על ידי הולך רגל, שמספר לו על אישה בהריון שהותקפה בצידי הכביש. קיין עוזב את הסידורים שלו, ועוזר לאישה. בהמשך הפרק הוא מחפש את האנשים שפגעו בה, בשעה שהיא והעובר שלה נאבקים על חייהם בבית החולים. בסוף הפרק, האישה יולדת בת ובעלה נעצר על כך שחיבל במכונית כדי לגרום לאשתו להפיל את העובר כתוצאה מתאונה מבוימת. קיין נראה ליד קברה של  מריסול, הוא מספר לה שהתינוקת יפה בדיוק כמוה. אחר כך הוא מברך אותה "יום הולדת שמח".

בפרק " הקרב האחרון"  ממו חוזר עם כנופיה של קרטלי סמים, וקיין לבדו טומן לו מלכודת. קיין בועט בממו פעמים רבות, ומכוון לעברו אקדח. ממו אומר לו שהרג אשתו לא היה עניין אישי, אבל קיין אומר שבשבילו זה כן היה אישי. ממו שואל את קיין אם מה שהוא עושה הוא צודק, והאם הוא שלם עם ההחלטה שלו. קיין משיב שכן, עוצר את ממו, ומחכה לתגבורת.

בפרק "הכתרה", קיין לא עוזר לחוטף, שחטף ילדה. הילדה השתתפה בתחרות יופי לילדות. קיין נותן לחוטף ליפול מקצה קולנוע נטוש, אחרי שירה בו (אך לא מת מהירי).

בשנים האחרונות, ככה"נ בגלל תקרית הירי שבה נפצע קשה, קיין נעשה יותר אגרסיבי מהרגיל, כזה נוגע לטיפול בחשודים. לפחות בשני מקרים הוא נראה כשהוא תוקף חשוד בחדר נעול (התקיפה עצמה רק נרמזת, שכן היא איננה מצולמת). בשני המקרים החשוד נחקר בחשד להתעללות (הראשון התעללות מינית בילדים, השני אלימות במשפחה).

עדות נוספת לכך ניתן למצוא בעונה 8 בפרק " סעיף הרג". בסופו של הפרק ניתן להבין שקיין איפשר את רצח המנכ"ל המושחת, שהורה על רצח עובדיו, כדי לגבות את ביטוח החיים שלהם.

ביקורות ופופולריות[עריכת קוד מקור | עריכה]

הדמות של הוריישיו קיין קיבלה משוב מאוד חיובי מהמבקרים, והופעתו של דייוויד קרוזו בדמות זו זכתה לשבחים. הוריישיו אסף סביבו חוג מעריצים. בפרק של "לייט שואו עם דייוויד לטרמן" שהוקרן ב 8 במרץ 2007, הקומיקאי ג'ים קארי הודה שהוא מעריץ של הסדרה, ואחר כך עשה חיקוי סאטירי של קרוזו. קארי ביקש  " קלוז אפ עצבני" מהמצלמה, דיבר בקול עמוק, והרכיב משקפי שמש. בהמשך קרוזו אמר בריאיון ל- CBS שהחיקוי היה מרשים.